14 Mart 2010 Pazar

Bir Dostluğun Başlangıç Öyküsü...

Yaşım yirmili basamakları tırmanmaya başlamadan önceki senelerde çok korkardım gecenin karanlığından. Akrep ile yelkovan onikinin mekanında buluşmak üzere sözleşmeden saatler evvel yastığa koyardım başımı bir dostun güven vaat eden omzuna bırakır gibi. Örtümü üzerime çektikten sonra büzülüp sinerdim yatağın bir köşesine. Böylelikle odayı yutan gecenin karanlığından ve onun gizemli eşlikçilerinden korumuş olurdum kendimi.

Bundan yıllar evvel bir gece her zamanki gibi odamın ışığını söndürüp yatağa girmiştim yine. Yatak örtüsünü çekerken üzerime, gözkapaklarımı da örtmüştüm aceleyle gözlerimin üzerine. Kendi karanlığım esir alınca savunmasız bedenimi, ürküp açtım tekrardan gözlerimi. O vakit fark ettim ki ruhuma sinsice yayılan koyu karanlık gecenin zifiri karanlığından daha korkutucu idi.

Aklımın en ücra köşesindeki kuytu mekanlardan birinde gizlenen bu düşünce nihayet ortaya çıkıp tanıtmıştı kendini. Lakin yalnız değildi. Beraberinde baştan ayağa siyahlara bürünmüş bir varlık getirmişti. Çekingen adımlarla yaklaştım kendisine. Gördüm ki karşımda duran varlık, karanlık giysisini üzerine geçirmiş gecenin beden bulmuş haliydi. Kollarını açmış bekliyordu beni. Kucaklamak istediği her halinden belliydi.

Uzun zamandır hasretmişçesine sarıldık birbirimize. Aynı anda bir bulutun gölgesi düştü pencereme. Dedi ki: "Gökyüzü tarafından davet edildiniz az önce. Size eşlik edeceğim yolculuğunuz süresince". Böylece göğün kucağına doğru yükseldik yeni yoldaşımla birlikte.

Gökyüzü bu dostluktan oldukça memnun görünüyordu. Zira yıldızlar vasıtasıyla durmadan göz kırpıyordu. "Peki ya yeryüzü?" diye düşündüm endişeyle, "Darılmaz mı bana gündüzü eskisi kadar sevmiyorum diye?". Öyle ya, o gündüze daha fazla değer veriyordu. Zira güzelliğinin büyük bir kısmını aydınlık saatlerde sergiliyordu. O an "Aşağıya bakın" diye fısıldadı altımızdaki bulut sessizce. Bu yoldaşlıktan dolayı mutlu olduğunu ifade edercesine ışıl ışıl bir gülümseme saçıyordu dünya o gece.

O gün bugündür sıkı dostuz en kuytu sırlarımı paylaştığım karanlık gece ile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder