8 Şubat 2013 Cuma

Bu dizi benim için Park Ki Woong'dur: Full House Take 2 ( 2012 )



Rain oynuyor dediler, geldik. Aa! Bir dakika! O başka bir diziydi değil mi? Efenim, girizgahtan anlayacağınız üzere bu diziye K-Drama tarihinin kült yapımlarından biri olan Full House'un devamı niteliğinde bakılıyordu. Yönetmen farklı, yapımcı farklı, senarist farklı, oyuncular farklı. Sözün özü, farklı üssü farklı. Amma ve lakin dizinin adı Full House Take 2 olduğundan seyircide bir soru işareti, bir beklenti, dizi yayınlanınca bir karşılaştırma derken önünü alamadık bu tarz şeylerin. Yapmayın dedim. Ortada sahte bir ilişki sözleşmesi var diye iki diziyi birbirine karıştırmayın dedim. Dinletemedim. Neyse. Biz asıl mevzuya dönelim.

Tatlılıkta Park Ki Woong ile yarışır.

Full House Take 2, Güney Kore'nin 2012 yılında servis ettiği romantik komedi tadında bir yapım. Öncekilerin aksine, yarımşar saatlik bölümlerden oluşuyor. Haftanın dört günü yayınlanıyordu bu sebepten ötürü. On altı bölümlük diyeceğim fakat bir bölüm iki parça halinde yayınlandığı için otuz iki de diyebiliriz. Niye bu kadar ayrıntıya girdiğimi biri bana açıklasın bu arada. Bendeniz diziyi seyretmeye vaktinden kısa bir süre sonra başlamış ve beşinci bölümde bırakmıştım. İki ay boyunca elimi sürmedim. Üzerine hangi yapımı kokladım acaba? Bilgisayarda ilgili klasörü her açışımda başka bir dizinin adına tıkladığım için vicdanım bik bik ötüyordu. Sonunda dayanamayıp kaldığım yerden seyretmeye devam ettim. İyi etmişim bence.

Dikkat! Komik sahne! 

İlk bölümler aklımda pek taze olmadığı için - sözüm sana zayıf hafıza - konuyu ne derece toparlayabileceğimi bilemedim şimdi ama denemekten zarar gelmez. Full House Take 2, Hapkido denilen dövüş sanatının öğreticiliğini yapan Jang Man Ok'un sade Güney Kore'nin değil Asya'nın da en büyük idol gruplarından TAKE ONE'ın stilistliğini yapmaya başlaması ile gövdeden ayrılıp grubun iki üyesine bir çizik atarak aşk üçgeni oluşturmasıyla dallanıp budaklanan bir yapım. Daha geniş bilgi için bkz. elden geldiğince yapılan karakter tanıtımları.

He canım, he! Sevimli olmuşsun. He!

Lee Tae Ik, babasının ailesiyle birlikte huzur ve mutluluk içinde yaşamak için almış olduğu, bünyesinde Full House denilen saray yavrusunu barındıran araziyi avuçları arasında tutan U Entertainment başkanı Lee Joon'un şirketinde köle, elim sürçtü, idol pozisyonundadır. Hakkı olanı geri almak uğruna TAKE ONE grubu adı altında birçok alana yayılan bir çalışma yürütmektedir. Araziye karşılık eşek gibi - Tae Ik duysa bu dediğimi var ya, of - çalışıyor sizin anlayacağınız. Katlanması zor bir kişiliği olduğu için grubun bütün stilistlerinin arkalarına bakmamacasına kaçmalarına neden oluyor. Ta ki Jang Man Ok ile karşılaşıncaya dek. Dişine göre birini buluyor nihayetinde.

Dizi boyunca böyle olsaydı saçları No Min Woo'nun gıkımı çıkarmazdım. Gelin görün ki... Ya da görmeyin. Yazının girişine eklediğim posterdeki saç tipi iyileştirilmiş hali diyeyim aslının. Gerisini hayalgücünüz halletsin. Bir yerden sonra düzelir elbet diye bekledim. Çok beklersin dediler. Neyse. No Min Woo canlandırıyor Lee Tae Ik karakterini. My Girlfriend is a Gumiho'dan tanıyor olsam da kendisini bu dizide daha başarılı bulduğumu itiraf etmeliyim. Karakterden ötürüdür muhtemelen. Daha çok ifade kullanabileceği, hal ve hareketlerinde serbestleşebileceği, aslen böyle oynuyorum diyebileceği bir yapım olmuş Full House Take 2 onun için. Bence.

Kediyi de araya sıkıştırdım ama neyse :P Bakmalara doyamamalar.

Jang Man Ok, küçük yaşta ailesini kaybettikten sonra dedesinin yanında yaşamaya başlamış. Buna bağlı olarak Hapkido öğreticisi olmuş. Mesleğini seviyormuş fakat içinde gizliden gizliye stilist olma hayali de yanıyormuş. Sönmeyen bu meşaleyi dedesinin yurtdışına çıktığı bir dönemde açığa çıkarıyor nitekim. O arada birşeyler oluyor ve U Entertainment'a borçlanıyor. Ödeme şekli taksitler halinde değil de TAKE ONE grubuna üç aylık stilistlik yapma şeklinde oluyor. İş Lee Tae Ik ile sahte nişan yapmaya kadar varıyor. Dokunduğu ruhu iyileştirme yeteneğine sahip kızımız Lee Tae Ik için neler yapabilecek acep? İzleyelim görelim. Ben gördüm gerçi. Siz seyredin öyleyse. 


Hwang Jung Eum ismini Can You Hear My Heart dizisinden ötürü bilirim. Aktrisin oyunculuğunu da aynı yapımdan ötürü severim. Full House Take 2'da da üzerine düşeni yaptı. Başka yapımlarda da yolumuz kesişirse fena olmaz hani. Merak ettiğim birşey var yalnız. Konuşması doğuştan gelen bir bebeksilikte mi yoksa bilerek mi yapıyor? Şimdi bile tuhaf kaçıyor ki bunun yaşlılığı var a dostlar. Altmışlık bedende beş yaşındaki çocuğun tonlamasını hayal edebiliyor musunuz?


Won Kang Hwi karakterine kaç satır kaldı derken bir de baktım ki gelivermişim. Yazının başından beri bekliyordum bu anları. Kendisi TAKE ONE grubunun diğer üyesi. Ana karakterlerde olduğu gibi Kang Hwi'de de çocukluk dönemine ait aileden kalma bir yara var türü farklı olsa da. Herkesin başına yetişkin olduklarında bir dert vermişler de bununki çok fazlaydı be ya! Ne gereği vardı diziyi ağlak Yeşilçam filmlerine benzetmenin? Bayılırım bu arada öyle filmlere ama çaktırmayın siz yine de. Öhöm!

Lafı dolandırmaya gerek yok: Yerim!

Won Kang Hwi, klişelerin insanı. Hani şu iki numaralı karakterin ilkinden daha sevilesi olduğu basmakalıp tiplerden. Sözüm size sevgili senaristler: Bıkmadınız mı yardımcı rolleri bu tiplere yerleştirmekten? Kime üzüleceğimize şaşırıyoruz sonra. Aa! Olmuyor ama böyle. Bendeki ikinci adamı tutma huyuna da selam çakıyorum yeri gelmişken.


Kim derdi ki Gaksital'in Shunji'si şirinlik abidesi olup çıkacak, insanlar sevimlinin sözlük tanımında onun adını görecek diye. Tamam, Shunji olduğu dönemde de vardı bi tatlılık Park Ki Woong'da da ama gerçeğin binde biriymiş meğer. Öğrenmiş olduk. Böyle yüz seksen derecelik karakter değişimilerini severim ben. Oyuncuların potansiyelini görmek açısından iyi oluyor. 


Fotoğraftaki var ya şu fotoğraftaki, rolünün adamıdır kendisi. En iyi şekilde canlandırır. Rol aldığı yapımlar arasından sade ikisini izleyen biri için bu kadar net konuşmak doğru değil belki ama beni yalanlamayacak gelecekte. O yüzden rahatım. Sizin gibi yetenekleri başrolde görmek isteriz sevimli/sevgili Park Ki Woong


Sıradaki parçamız Park Ki Woong'dan gelsin o halde: Baby Why. Velhasılıkelam, TAKE ONE grubunun dizi boyunca dinlemekten bıktığım şarkısı yerine OST albümünün başka bir parçasını ekledim buraya ki yaklaşık iki saattir dinliyorum. Aktörün ses rengini aşırı derecede beğenen biri olarak nimet niteliği taşıyor benim için Baby Why. Canlı söylerken de böyle midir bilemiyorum ama... Yakışır sözün özü. 

Dizide böyle bir sahne var mıydı? Sevgilisini çağırın bana Hwang Jung Eum'ın :P

Full House Take 2 adı altında Park Ki Woong döşedim her yana. Bu yapım da diğerleri gibi bireysel değil bütünsel başarının ürünüdür. Aktörlerin her biri elinden geleni yapmış. Nefret edilesi karakterlerden ölesiye nefret ettik, son anda iyiye dönen kötülere " Hadi be sen de! " tepkisini verdik, yavaş yavaş iyileşme gösterenleri takdir ettik, baştan beri iyi olanlara memnuniyetle karışık teşekkür ettik. Falan filan. Toparlamak gerekirse, dizi romantik komedi türünden beklenebilecek tüm klişeleri sergilemesine rağmen sevilesi birşey olmuş. İzleyelim, etrafımızdakilere izletelim. Ama ne zaman? Gaksital'i seyrettikten sonra. Henüz seyretmediyseniz tabii.

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder