9 Haziran 2010 Çarşamba

Müziğe dair yanılsamalar

Sanıyorum hemen hemen herkesin çocukken sözlerini yanlış anladığı şarkılar mevcut. Eğer dinlediği tüm parçaları orijinaline sadık kalarak dillendirebilen bir çocukluk geçirmişseniz söyleyecek tek sözüm var: Sizler gibi olmak isterdim lakin olamadım. Yıllar geçtikçe hatalarımın farkına varmamı sağlayan arkadaşlarım oldu. Bugün burada resmen evrim geçirttiğim birkaç şarkı sözünü yazacaksam eğer, bu onların sayesindedir.

Lafı fazla dolandırmadan gelelim örneklere. İşte tarafımca deformasyona uğrayan parçalardan birkaçı:

1. Candan Erçetin-Umrumda Değil
Orijinal hali: Didindim ah yola gelir mi diye yıllarca
Evrim geçirmiş versiyonu: Delirdim ah yola gelindim yayınlarca

2. Levent Yüksel-Zalim
Orijinal hali: Yağdı saçlarıma genç yaşımda lapa lapa kar
Evrim geçirmiş versiyonu: Yağdı saçlarıma genç yaşıtlarım para bakar

3. Ajda Pekkan-Kaderimin Oyunu
Orijinal hali: Bana kaderimin bir oyunu mu bu; aldı sevdiğimi verdi zulümü
Evrim geçirmiş versiyonu: Bana kaderimin bir oyunu mu bu; aldı sevdiğimi verdi suyunu

Sevgiler...

2 yorum:

  1. Birkaç tane de benden;
    Olacak O Kadar'ın şarkısı
    Orjinal hali: Aç gözünü seyret tekrarı yok bunun
    Evrim geçirmiş versiyonu: Aç gözünü Zeynep tekrarı yok bunun

    Yaşar-Divane
    Orjinal hali: Yeri göğü deldin yar, bana geri geldin mi yar
    Evrim geçirmiş versiyonu: Geri gödeldin yar, bana geri geldin mi yar

    Ve son olarak Emel-Bastın Faka
    Orjinal hali:Bastın faka bastın sen bal gibi de yanıldın
    Çantada keklik sandın da bak sen açıkta kaldın
    Evrim geçirmiş hali:(Neye bastığını anlarsınız, onu geçiyorum :D)
    Çantadaki kek sandığı da bak yine açıkta kaldı

    YanıtlaSil
  2. Gülmekten öldüm resmen. Paylaşım için teşekkürler :D

    YanıtlaSil