9 Haziran 2010 Çarşamba

Oku baban gibi, eşek olma



Evdeki bir haftalık yokluğum esnasında odaya el süren olmamış. Her şey bıraktığım gibi diyebilmeyi çok isterdim lakin gerçek şu ki toz tabakası bürümüş-tü dört bir yanı. Ta ki bugün - geldiğimin ikinci günü - temizlik bezi ve camsil ile kendimi donatana değin. Bir avcı edası ile sessiz, sakin, sinsice yaklaşıp hiç acımadan camsil püskürttüm dört bir yana. Elimden kaçan tozlara selam olsun. Bir de açık pencereden içeriye giren yeni tozlara hoşgeldiniz diyeyim hemen. Özlemiştim kendilerini.

Odamın boyutları her ailede tek bir çocuğun varolabileceği inancına göre tasarlanan dört duvardan ibaret. Çocuk üretiminin diğer bütün üretim çeşitlerini gölgede bıraktığı bir ülkede yaşadığımızdan haberdar değiller galiba inşaatı yöneten beyefendiler. Neyse efendim, bir de mal sayımı yaparak açıklayayım odanın boyutlarını: Bir adet ranza, bir adet ikiz kule misali dikilmiş çalışma masası, önceleri tv masası olarak kullandığımız kapaklı bir dolap, üç kapılı giysi dolabı. Endişeye mahal yok. Rahatça hareket edebileceğimiz bir dikdörtgen boşluk kalıyor geriye.

Şu ana kadar yazdıklarımın başlıkla alakası neredeyse bulunmamakla birlikte sabırla okuyarak buraya kadar geldiğiniz için teşekkürler. Gelelim asıl meseleye. Kitapları yerlerinden yurtlarından etmem gerekti bugün temizlik yaparken. O esnada aklıma bir düşünce düştü. Bir senelik süreçte okuduğum kitap adedini ve çeşidini belirleyeyim bari hazır dağıtmışken nacizane kitaplığımı dedim içimden ve kağıdı kalemi alıp başladım yazmaya. Aşağıya iliştiriyorum.

1. Charlaine Harris - Gündüz Ölüsü
2. Stephenie Meyer - Twilight Serisi: Alacakaranlık, Yeni Ay, Tutulma, Şafak Vakti.
3. Peyami Safa - Canan
4. P.C. Cast + Kristen Cast - Gece Evi Serisi: İşaret, İhanet, Seçilmiş, Av, Vahşi, Baştan Çıkarılmış...
5. Amin Maalouf - Yüzüncü Ad
6. Stephenie Meyer - Göçebe
7. Keith R.A. DeCandido - Supernatural/Bir Daha Asla
8. Philippa Gregory - Tudors Serisi: Bakirenin Aşığı, Kraliçenin Soytarısı, Mahkum Prenses...
9. Demet Altınyeleklioğlu - Moskof Cariye Hürrem
10. Colleen McCollough - Antonius ve Kleopatra
11. Stendhal - Kırmızı ve Siyah
12. Charles Dickens - Büyük Umutlar
13. Marlo Morgan - Bir Çift Yürek
14. Oscar Wilde - Dorian Gray'in Portresi
15. Gustave Flaubert - Duygusal Eğitim
16. Jane Austen - İkna
17. Haruki Murakami - İmkansızın Şarkısı
18. Nermin Bezmen - Aurora'nın İncileri, Bizim Gizli Bahçemizden
19. Aret Vartanyan - Bir Nefes İstanbul
20. Serdar Özkan - Kayıp Gül
21. Refik Halid Karay - 2000 Yılın Sevgilisi
22. Kerime Nadir - Hıçkırık, Samanyolu
23. Halide Edib Adıvar - Kalp Ağrısı, Sinekli Bakkal

Listeye şöyle bir göz attığımda Türk klasikleri, günümüz Türk eserleri, Dünya klasikleri, günümüz Dünya eserleri şeklinde geniş bir yelpazeye yayılan bir yükleme yapmışım kendime. Otuz yedi adet kitap ellerimin arasından geçmiş. Aynı yüklemeyi önümüzdeki yıllarda da sürdürebilmek dileklerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder