25 Şubat 2011 Cuma

Kerime Nadir - Funda


Kerime Nadir romanları için bir nefeste okumalık desem abartmış olmam herhalde. Selim İleri'nin önsözüyle başladığım andan bitirene dek geçen zaman çok kısa bir süreyi kapsıyor çünkü. Kerime Nadir ağzıma bal sürüyor ama tadını tam alamadan siliyor her seferinde. Doymuyorum, doyamıyorum haliyle.

Funda romanını okuduktan sonra yine aynı şeyi hissettim. Oysa o kısacık romanın baş karakterleri Vedat ile Fehiman neler yaşadılar neler... Öyle ki yaşananlar kitaptan fırlayıp beyazperdeye uyarlandı. Dün kitabı bitirdikten sonra sıcağı sıcağına 1968 yapımı olanı izledim. Başrollerde Kartal Tibet ve Hülya Koçyiğit'in oluşunun beni çok mutlu ettiğini bilmem belirtmeme gerek var mı?

Kerime Nadir'in romanın adını yaşlı bir kadının sırtında taşıdığı bir demet fundadan alması ilgimi çekti. Belirtmeden geçmeyeyim dedim. Velhasılıkelam, sade ve samimi bir dille yazılmış romantizmden hoşlanıyorsanız Funda'yı okuyun derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder