26 Şubat 2011 Cumartesi

Kerime Nadir - Aşka Tövbe

Okuma işine Kerime Nadir eserlerinden devam ediyorum demek isterdim ama elimde kalan son kitabı da dün bitirdim maalesef: Aşka Tövbe. Düz mantıkla okuduğum için sonunda ters köşe olmama sebep olan bir romandı. Son sayfaya değin sabit fikrimi ısrarla korumama rağmen yazar benden yana çıkmadı. 1968 yapımı filmini ise az evvel izledim ve bir kere daha ters köşe oldum. Zira bu sefer kitabın tersi yönünde bir senaryo ile karşı karşıya kaldım. Gerçi iyi de oldu. Mübin karakterinde Kartal Tibet oynadığı için kitaptaki gibi bir sona gönlüm razı olmazdı muhtemelen. Şehbal karakterini Filiz Akın canlandırıyor. İyi bir ikili oluşturmuşlar.

Gelelim kitabın konusuna. Şehbal yıllardır içten içe sevdiği Mübin'den aldığı bir mektup üzerine Göbel'deki öğretmenlik görevinin on beş gün tatilinde - filmde aynen böyle deniliyor on beş tatil için - alelacele İstanbul'a hareket ediyor. Kalbinde yıllardır beklediği izdivaç teklifini alacağına dair büyük bir ümitle üstelik. Lakin hakikat düşündüğünden farklı çıkıyor ve böylelikle olaylar gelişiyor. Devamını öğrenmek istiyorsanız bana değil de kitaba başvurun bir zahmet. Benden bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder