11 Kasım 2011 Cuma

Binbir Gece Masalları Cilt 1/1


Geçen yıl Kasım ayında İstanbul kitap fuarında Binbir Gece Masalları serisinin dördüncü cildinin birinci kısmını aldım. Buraya kadar tuhaf bir durum yok. Eğer ben ciltler arasında aldığım ilk kitabın o olduğunu söylersem ortaya absürt bir durum çıkar. Çıktı da nitekim! Böyle birşey yaptım. Yaptım ama bir sorun ki niye yaptım? Birinci cildini bulamayınca kapak rengi en çok hoşuma gideni aldım ben de. Yapıyorum arada böyle şeyler. Asıl düşüncem ise şuydu: " Ben şimdi bu kitabın diğer ciltlerinden birini alırsam ilkine el koyma durumum hızlanmış olur. Öteki türlü benim listede buna sıra gelene kadar... " 

Bazıları ciltlerin herhangi birinden başlayabilir okumaya Binbir Gece Masalları'nı ya da okuduğu kitabı belli bir sıraya göre takip etmeyip canı istediği şekilde bir okuma düzeni oluşturabilir söz konusu eser masallardan oluştuğu için. Ama ben bu içiçe geçmiş masallardan mürekkep çerçeve tekniğini enteresan ve oldukça eğlenceli bulduğum için sırayı bozmak istemedim. Bu yüzden kitap fuarında dördüncü cilde el atışımın ardından internet üzerinden verdiğim ilk siparişte Binbir Gece Masalları'nın ilk cildinin birinci kısmını listeme ekledim. 


Geride el atmam gereken bir sürü cilt varken pek birşey yazamayacağım eser hakkında. Yetişkinlere masallar diyebilirim ancak ki bunun böyle olduğunu bilmeyen yoktur diye düşünüyorum. Bir de şu çerçeve tekniği yüzünden sıkıntı yaşayabilir benim gibi kitabın yarısını okuduktan sonra ara veren insanlar. Tekrardan elime aldığımda kimin nasıl biri olduğunu ve ne tecrübe atlattığını hatırlayamadığım için zorluk çekmiştim de az biraz. Ha! Az kalsın unutuyordum. Bayanlar! Sinirlenebilirsiniz ara ara kitabı okurken. Benden söylemesi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder