5 Ağustos 2012 Pazar

Ben diyeyim 世界の中心で、愛をさけぶ siz deyin Crying Out Love in the Center of the World

photo credits: www.dramastyle.com

Geçenlerde aklıma düştü Crying Out Love in the Center of the World. Filme dair anımsadığım üç şey olduğunu farkettim: İsmi, seyrettiğim gerçeği ve bende olumlu bir etki bırakmış olduğu. Hal böyle olunca hafıza zayıflığı bahanesinin ardına saklanıp 2004 tarihli ve Japonya damgalı bu dramatik yapımı yeniden seyretmeye karar verdim. İki gün geçti geçmedi derken uygulamaya soktum. Velhasılıkelam, filme dair fırından yeni çıkmış cümlelerimle karşınızdayım.

COLITCOTW. Yok, olmadı. COLICOW. Bu da işin ciddiyetini bozuyor. Filmin adı çok uzun olduğu için kısaltma yoluna gideyim dedim. Dedim ama en iyisi olduğu gibi yazmak olacak. Kendimi ağırbaşlı olmaya davet ederekten giriyorum mevzuya. Crying Out Love in the Center of the World - iki dakika dinleneyim şuracıkta - evlilik arifesindeki Ritsuko'nun eşyalarını toplarken bulduğu bir kaseti dinlemesi ve ardından nişanlısı Saku'ya kısa bir süre için şehirden ayrıldığını yazan bir not bırakması ile mevzuya dalış yapıyor. Tesadüf bu ya Saku televizyonda Ritsuko'yu görüyor ve o esnada haber yapan kanalın verdiği bilgi sayesinde nereye gittiğini tahmin ediyor. Kendini dışarı atıyor. Koşmaya başlıyor ve film geri sarıyor. Böylelikle seyirci Saku'yu, Saku da kendisini yeniyetmelik çağında buluyor. Yetişkin Saku'nun ilk aşkıyla birlikte kaydettikleri kasetleri dinlemesi sayesinde  zayıflayan anılarının yavaş yavaş ortaya çıkması ile film anlam kazanıyor. 

photo credits: asianwiki.com

Crying Out Love in the Center of the World acıtasyon seven insanların ağzına layık bir yapım. İşin ucunda yitirilmiş bir ilk aşk var ne de olsa. Kimine göre kazanç sayılabilir gerçi. Seyredince siz karar verirsiniz artık. Ben arada kaldım. Oyunculardan Masami Nagasawa ( Aki Hirose rolünde ) ve Mirai Moriyama ( genç Sakutaro Matsumoto rolünde ) cast listesinde ilk iki sırada yer almalıydı. Çünkü filmi götüren onlar. Takao Osawa ( yetişkin Sakutaro Matsumoto rolünde ) ve Kou Shibasaki ( Ritsuko Fujimura rolünde ) yardımcı oyuncu gibiler. Adamın gençliğini başrole alıp yetişkin halini yardımcı role yerleştirdim ama kusura bakmasın artık. Senaryonun rehberliği yüzünden aldım bu kararı nihayetinde. 

Film iki saatten fazla sürüyor ve 5 km/sa hızında ilerleyen bir olay örgüsüne sahip. Demem o ki bu tür yapımlara alışık olmayanlar sıkılabilirler. İkaz lambasını yakayım da uyarmadığımı iddia edemesin kimse. Ben iflah olmaz bir çekikgöz sempatizanı olduğum için sonuna kadar gitmiş olabilirim. Sade ve sadece film sebebiyle son saniyesine kadar seyretmiş de olabilirim. Ayrım yapamıyorum şu an. En iyisi herkes Crying Out Love in the Center of the World'ü - yazarken tükendim - izlesin ve kararını kendisi versin. Benden bu kadar.

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder