6 Ocak 2013 Pazar

Micky oynuyor dediler, geldik: Rooftop Prince ( 2012 )



Birkaç dakika evvel blog diyarında şöyle bir gezindim de Rooftop Prince ile ilgili yazılabilecek her şey yazılmış gibi geldi. Fakat okuduklarım benim cümlelerim değildi. Hal böyle olunca " Gel velhasılıkelamsever insan " dedim kendime, " Bir de sen yaz kendi cümlelerinle şu diziyi de alem tanıtım görsün " . Şaka bir yana, içimi şuracığa dökeyim ki arkadaşlarımın başını şişirmeyeyim diye koştum buralara. Ne de olsa aralarında K-Drama seyreden yok denecek kadar az. Bu durumda anlatsam da keyfi olmaz.

Millet bahar aylarında harıl hurul diziyle ilgili paylaşımlarda bulunurken ben o kadarıyla doyup kendimi geri çektim. Bilinçsizce popüler olana o esnada bulaşmama yasası oluşturduğum tuhaf zamanlardan biriydi. Öyle böyle derken bugünlere kadar seyretmeden geldim. Yoochun varsa oyuncular arasında illa ki seyrederim ama bir yıl sonra mı olur on yıl sonra mı - abarttım sanki - olur bilemem. Neyse. 

Bunca laklaktan sonra resmi açılışı yapıyorum müsaadenizle. Rooftop Prince romantik, tarihi, fantastik ve komedi çeşitlemesine sahip 2012 yapımı bir drama. Konusu işe şöyle: Joseon döneminin veliaht prenslerinden Lee Gak, eşinin esrarengiz ölümünün ardındaki sır perdesini aralamak üzere üç kişiyi biraraya getirerek bir araştırma-soruşturma ekibi kuruyor. Veliaht prensesin ölümüyle alakalı söyleyecek birkaç sözü olan bir şahit ile buluşmak üzere yola çıktıklarında ninjalar tarafından kovalanan bu ekip soluğu uçurum kenarında alınca ne bugün ne de gelecekte hiçbir atletin gerçekleştiremeyeceği dillere destan bir sıçrayış yaparak zamanda 300 yıl ileriye gidiyorlar ve Seul'un göbeğindeki bir çatı katı dairesinin içinde beliriveriyorlar. Böylelikle olaylar gelişiyor, birbirini kovalıyor, serimdi düğümdü çözümdü derken 20 bölümlük dizi göz açıp kapayıncaya kadar bitiyor.



Park Yoochun ( nam-ı diğer Micky ) dizide Lee Gak ve Yong Tae Yong karakterlerine hayat vermiş. Ağırlık ilk karaktere verilmiş olsa da iki farklı dönem şahsiyetini gayet başarılı bir biçimde canlandırdığını görecek kadar fikir sahibi olma imkanına sahipsiniz. İzlediğim diğer yapımlarda ağırbaşlı tabir edebileceğim rollere seçildiği için Rooftop Prince ile net bir düşünceye kavuştum oyunculuk kabiliyeti hakkında ki epey ödül topladı zaten benim takdirim dışında da. 

LCD TV gören masum Joseonlu :P

Lee Gak karakterinden az buçuk bahsetmiş sayılırım. Yong Tae Yong'a değineyim kısaca. Kendisi büyük bir şirketin varisi konumundadır. Ne var ki onun istemediği bu konuma dünden razı olan kuzeni ile giriştiği bir kavga yüzünden denize düşer. Olay kazara meydana gelmiştir fakat kuzen Yong Tae Moo bunu bir fırsat olarak görür. Tae Yong'a sırtını döner ve onun bitkisel yaşama geçişinin bir numaralı sorumlusu koltuğuna oturur. Ailede Tae Yong'dan kalan boşluğa ise yıllar sonra Lee Gak oturur. Sebepleri seyrettiğinizde anlarsınız artık. 

Çekik gözlüler de daha çekik olmak isteyebiliyorlarmış meğer :P

O değil de ben artık Micky'yi direkt oyuncu çıkışlı olarak görmeye başladım. Şarkıcı kimliği gitti gidiyor. Şikayetçi değilim durumdan. Kendisini seyretmek hem görsel olarak hem şirinsel olarak hem de performansal - böyle birşey var mı? - olarak keyif veriyor ne de olsa. Öhöm!


Dizinin diğer başrol oyuncusu Han Ji Min. Joseon döneminde veliaht prensesin kız kardeşi rolündeki Bu Yong, 2012 yılında ise Park Ha karakterlerinin sorumluluğunu üstlendi. Layığıyla yerine getirdi. Micky ile kimyalarının uyuşması Rooftop Prince'i daha etkileyici hale getirdi. Sergilediği performansı seyretmekten keyif aldığım aktrislerdendir kendisi. 


Bu Yong karakterini es geçip Park Ha'ya değineyim. Kızımız talihsiz olaylar sonucu ailesinden kopmak durumunda kalır ve elin Amerikasında büyür. Yıllar sonra bir sebep onu baba toprağına yönlendirir. Yerleştiği çatı katının içerisinde bir gün Joseon döneminden gelen dört kişilik bir grup şappadanak bitiverince kendini yer yer komik yer yer trajik olayların orta yerinde bulur.


Bunlar da üç silahşörler: Man Bo, Yong Sul ve Chi San. Lee Min Ho, Jung Suk Won ve Choi Woo Shik canlandırıyor karakterleri sırasıyla. Üçü ve veliaht prensin Seul'e gökten düştükten sonraki adaptasyon sürecinde şaşkın ördek gibi ortalıkta dolanmalarını ve zamana ayak uydurmada yaşadıkları problemler yüzünden başlarına gelenleri canım sıkıldıkça açar izlerim artık. Dramanın en eğlenceli kısımlarıydı. Misal, dört duvarla çevrili her alanı üstlerini değiştirebilecekleri bir mekan olarak gördüklerinden bir grup kıza afişe oldukları sahne epey güldürdü beni. Şuracıkta paylaşayım:


Senarist Lee Hee Myung " Bu diziye bu kadar sevimli karakter koydum ama yirmi bölüm böyle yürümez. Şöyle en âlâsından bir iki kötü karakter olsun ki entrikalarla çeşitlendirelim. Seyirci sever böyle şeyleri " demiş. Demesiyle de Yong Tae Moo ve Hong Se Na'yı afiyetle senaryoya yedirmiş. Biliyorum, hepiniz pek sevdiniz bu ikiliyi. 


Lee Tae Sung, dizide Yong Tae Moo karakterini canlandırıyor. Birçoğunuz gibi ben de kendisini Playful Kiss'ten tanıyorum. O yüzden olsa gerek bir türlü kötü karakter rolüne oturtamadım arkadaş. Zorluyorum zorluyorum ama yok. I-ıh! Ne kadar çabaladıysam da başarılı olamadım. Kendisi beceremedi diyeceğim ama yok artık LeBron James! Sorun sende değil bende Tae Sung. Jung Yoo Mi, Tae Moo'nun sağ kolu Se Na rolünde oynuyor. Aralarındaki ilişkiyi aşk olarak nitelemek ne derece doğru bilemem ama öyle bir bağ sebebiyle birlikte epey zaiyata sebep oluyorlar. Jung Yoo Mi demişken, City Conquest ne alemde arkadaşlar? Hyun ile başrolü paylaştıkları dizi hani nerde? Hani neeerdeeeee? Hani neeerrde o eskiii günleeeeer? ( şarkı için bkz. Koray Candemir - Sade )


Bana mı öyle geliyor yoksa bu yazı fazla mı uzadı? Yok yok. Hakikaten gereğinden fazla uzadı. Öyleyse cümlelerimi toparlayayım. Son üç bölüm haricinde kesintisiz iletişime devam ettiğim bir drama Rooftop Prince. O da adaptasyon sorunu yaşadığım için meydana geldi. Dizide bir sıkıntı yok. Sonu bende birden fazla çıkarım yapma etkisi doğurmuş olsa da seyretmekten keyif aldığım bir yapım oldu. Velhasılıkelam, Rooftop Prince saklanacak ve bir zaman sonra tekrar izlenecek diziler arasında yerini aldı. Olası seyircilere şimdiden keyifli seyirler dilerim. Yeniden buluşmak dileğiyle hoşçakalın. 

PS: Aksi belirtilmedikçe fotoğraflar ve gifler şahsıma ait değildir. Bu da böyle biline.

2 yorum:

  1. Öyle bi yorum yapmışsın ki, öyle gifler, fotoğraflar koymuşsun ki şimdi ben 501 milyon kez izlediğim diziyi yeniden izleyebilirim o derece:D:D
    En sevdiğim dizi olduğu için, karakterlerin hepsini ayrı ayrı çok sevdiğim için Rooftop Prince ve diğer tüm Kore dizileri diye bir ayrım yaparım her daim. Ellerine sağlık yorumlarını okurken diziyi tekrar izlemiş gibi oldum, en iyisi gibiyle kalmayayım ben:D
    Not: Sarı uşağım Chi San'ı çokk özledim :D:D

    YanıtlaSil
  2. Hehehe XD Henüz bitirmiş olmasam ben bile yeniden seyredecektim az kalsın bu yazı yüzünden :P Arşivde saklamalık, tozlanmadan kullanmalık drama hakikaten. İyi seyirler diliyorum sana şimdiden. 501 kere söyletme he! XD

    Nota not: Chi San pek şekerdi yahu!

    YanıtlaSil