11 Şubat 2013 Pazartesi

Beni delirten şarkı: I've Been Thinking About You



Dün yaklaşık bir saat boyunca tam olarak olmasa da bu haldeydim. Tam olarak olmasa da diyorum çünkü başıma o şiddette bir sarsıntı uygulatsam muhtemelen banyoda bitiverirdim. Bilmem anlatabiliyor muyum? İki mekik çekip baş dönmesi ve mide bulantısına maruz kalabilecek kadar hassas bir yapım var beyin bakımından. Neyse. Konumuz bu değildi. Televizyon karşısına geçtiğim nadir anlardan birinde, bir müzik kanalında Londonbeat grubunun I've Been Thinking About You şarkısının klibine denk geldim. Bilmemek ayıp değil dinlememek ayıp diyenler tıklasın!

Gruba dair bir bilgim yoktu ama şarkının nakaratı kulağıma fazlasıyla aşina geldiğinden - nerede duyduğumu hatırlamamı beklemeyin benden yalnız - bilgisayar başına geçtiğimde bir bakış atmak üzere hafızama kaydettim. Öyle yaptığımı sandım da diyebiliriz. Zira bilgisayarın karşısına kurulduğumda gerek melodi açısından gerekse şarkı sözleri açısından olsun neredeyse temiz bir sayfa vardı beynimde. Tek hatırladığım nakaratın I ile başlayıp you ile bittiğiydi. Aradaki boşluğu kendimce doldurmayı denedim fakat her biri başka bir şarkıya yönlendirdi beni. Çenesini arı sokmuş velhasılıkelamsever insanın bir odadan ötekine boşa koşturması gibi - bir başka yazının konusu olabilir bu anım - beynimin bir odacığından ötekine gidip durdum panik içerisinde ama yok! Yok! Yok! Nette '90 lı yılların hit şarkılarından oluşan listelere bile göz gezdirmeme rağmen elimde kalan şey hüsran oldu.


Nihayetinde görmüş olduğunuz hale büründüm. İşin tuhafı pes etmek istemiyordum. Delirmenin eşiğine geldiğim sıralarda klibi benimle birlikte seyretmiş olan kardeşim geldi aklıma. İki defa sorup olumsuz yanıt almıştım fakat bir defa daha denemekten zarar gelmez diyerek yanına gidip hafızasını zorlamasını tekrar istedim. Bilin bakalım sonra ne oldu? Şarkıyı yazının ilk paragrafına eklediğime göre hatırladı tabii ki. Sözlerden yola çıkmak yerine benim aklıma gelmeyen bir mantık yürütme yöntemini tercih etti ve başarıya ulaştı. Şöyle ki, klipte grup üyeleri nakaratı söylerken parmaklarını şakaklarına götürüyorlardı. Bu davranışı düşünmek fiili ile ilişkilendirerek İngilizce karşılığı olan think e ulaştı. Evvelce sözünü ettiğim I...you şeklinde hatırladığım cümledeki boşluğa yerleştirdiği anda bulmaca çözümlenmiş oldu. Melodiyle birlikte aktı kerata. Azmin gücü mü diyeyim pes etmemenin mi? Yoksa mantığın mı? Ne diyeyim? Önemli olan şu an şarkıyı dinleyebiliyor olmam gerçi. Bu arada, bir daha " Bu ne ya?! Çocuk gibi kelimelere göre koreografi düzenliyorlar. Ne kadar basit! " tarzından bir cümle edersem... Zihnime huzuru getiren öyle birşey oldu nitekim. 

Velhasılıkelam, bu da böyle bir anımdır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder