5 Şubat 2013 Salı

Virginia Woolf - Dalgalar


" Dostlarımız, nasıl da uzak, nasıl da sessiz, nasıl da az konuk gidilen ve az bilinen. Ve ben de dostlarım için bulanığım, bilinmezim; arada bir görülen, çoğunluk görülmeyen hayali bir görüntü. Hayat bir düş, elbette. Yalımımız, yalnızca birkaç gözde oynaşan o bataklık buharı, az sonra savrulacak, sönecek her şey. Dostlarımı hatırladım. "  

Taze bitti ama ben de bittim. Virginia Woolf ile ilk karşılaştığımız mekan Dalgalar. Yazarın üslubuna yabancı biri olarak heyecanla girişmiştim okumaya. Yeni bir yazar, yeni bir renk, yeni bir lezzet dedim. Dedim ama bilemedim ki aşina olmadığım tüm bu şeyler beni yoracak. Bir de üstüne kafamın taşma noktasına geldiği zamanlar eklendi ki buyrun cenaze namazına diyecektim neredeyse. Son haftalarda yine de kaldırabiliyordu zihnim yorgunluğu fakat son iki gündür beynime sis perdesi inmiş gibi hissediyorum. İmkan olsaydı dün yerinden söküp fırlatacaktım bir köşeye ama işte... Neyse. Bunları yazmanın yeri değil burası. Mevzuya döneyim. İşbu sebepten ötürü zaten alışık olmadığım üslup beni iki hatta üç kat fazla yordu ve N.Ş.A. da birkaç günde bitirebileceğim bir kitabı on üç gün elimde tuttum. Ara ara kendimi verir gibi olsam da yazılanlara zihnimin arka planında başka olaylar döndüğünden kopuk kopuk okudum. Durum böyle.

Gelelim kopuklukları birbirine bağlayınca ortaya çıkanlara. Virginia Woolf'un tüm kitaplarında kullandığı yöntem değil galiba Dalgalar'da karşılaştığım. Yazar üç kadın ve üç erkekten oluşan altı karakterin hayatlarının bütününü onların zihninden geçenler yoluyla anlatmış. Bilinç akışı tekniği diyorlarmış buna kitabın arka kapağında yazılanlara göre. Benim gibi alışık olmayanlar için adapte olmak zor olabilir. O yüzden temiz bir zihinle okumanızı tavsiye ederim. Hem memnun kalır hem de kitabın asıl değerini verme ihtimaliniz artar diye düşünüyorum böylelikle. Sözlerim kulağınıza küpe olsun. Takıp takmamak size kalmış artık. 

Söyleyeceklerim bu kadar. Adamakıllı fikir verebildiğimi pek sanmıyorum fakat en azından yaptığım alıntı biraz da olsa yardımcı olacaktır ilgilenenlere diye düşünüyorum. Yanlış mıyım? 

Sevgiler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder