17 Nisan 2013 Çarşamba

Joo Won oynuyor dediler, geldik: 7th Grade Civil Servant ( 2013 )

Bugün burada Gaksital ve Baker Kim Tak Goo'yu seyrettikten sonra göz hapsine aldığım bir oyuncunun son çalışması olan 7th Grade Civil Servant üzerine bir iki şey çiziktirmek için bulunuyorum. Lafı geçmişken sorayım: Yoksa siz hala 2012 yılının en iyi yapımlarından biri olan Gaksital'i seyretmediniz mi? Diğer dizi tanıtımlarının sonunda yaptığım uyarıyı bu sefer en başta yapayım ki yazımı yarıda bırakanların dahi gözünden kaçmasın dedim. Nasıl? Olmuş mu? O halde yazının parmakla göstereceği yapıma geçeyim ben yavaştan yavaştan.

Menümüzde ana yemek olarak üzerine birer tutam aksiyon, romantizm ve komedi serpilerek servis edilen 7th Grade Civil Servant bulunmaktadır. 2013 yılı Güney Kore yapımı olan dizi yirmi bölümden oluşmaktadır. Konusuna gelecek - gel başımın belası, gel - olursak, Güney Kore'nin milli istihbarat teşkilatı NIS bünyesinde çalışan iki ajanın merkezde yer aldığı olaylar bütünüdür diyebilir miyiz? Demesek daha iyi olacak sanki ama iki saattir birkaç cümleyi bir türlü anlamlı bir biçimde biraraya getiremediğimden dedik bile. Neden birdenbire birinci çoğul şahıs ağzıyla yazmaya başladığımızı da çözemedik ya neyse. Konumuz bu değil.

Sizi bilmem ama ben 7th Grade Civil Servant'ın tümünü sevgiyle izledim. Öyle ki bir yerden sonra dilimize çevrilmesini beklemeden İngilizce olarak takip ettim. Orijinal dilinde seyredecek kadar coşmadım neyse ki. On altı bölüm sonra Korece diziyi İngilizce altyazılı izlemenin bana yabancı dili geliştirme bağlamında fayda getirmeyeceğine inanarak Türkçe'ye çevrilene dek bekleme kararı aldım. Almaz olaydım. Çevrilmesini beklerken sen olaydan iyice kop, hal böyle olunca son dört bölümü dizi bittikten bir iki hafta sonra izle. Olacak iş mi? Oldu bir kere. Demem o ki, tümünü sevgiyle seyretmiş olsam da yalnızca belli bir bölümünü ilgiyle takip ettim. Bunu yazmak için neden bir paragraf harcadığımı ben de bilmiyorum ya neyse.

Duymayan kalmıştır belki diyerekten şunu belirteyim: Dizi başka bir Güney Kore yapımı olan My Girlfriend is an Agent filminden uyarlanmış. Güya izleyecektim henüz tanıtımları dönerken 7th Grade Civil Servant'ın. Vazgeçtim sonra. Büyüsü bozulmasın dedim. Han Gil Ro karakterini ilkin Joo Won aracılığıyla tanımak istediğim için de seyretmemiş olabilirim. Sizce hangisi? Oo! Fasülyenin faydalarından bahsetmenin vakti geldi de geçiyor. Karakterlere dalalım öyleyse.


Yanda gördüğünüz fotoğraftaki bakış aslında Gaksital'deki Lee Kang To karakteriyle özdeşleştirdiğim bir bakış. Yine sokuşturdum diziyi araya bir bahaneyle. Tamam, sustum. 7th Grade Civil Servant'ın ana karakterlerinden biri olan Han Gil Ro/Han Pil Hoon'a bakmaktasınız. Kendisi zengin bir ailenin tek çocuğudur. James Bond filmleriyle büyüyen yavrumuzun en büyük hayali Güney Kore'nin 007 Han Gil Ro'su olarak nam salmaktır. NIS bünyesinde açılan sınava girip rüyasını gerçekleştirmeye hak kazanır. Hayat hikayesinin can alıcı kısmı dizide mevcut. Merak eden buyursun seyretsin. Benden bu kadar.

7th Grade Civil Servant yalnız bu adam için bile seyredilir diyenleri göreyim önce. Tamam. Şimdi ben kimse kendisini tanımıyormuş gibi yazacağım. Siz de çaktırmayacaksınız. Anlaştık mı? Ne diyorum ben?! Efenim, Güney Kore'nin yirmili yaş grubunda olup da gözlemleme fırsatı bulabildiğim aktörler arasında Joo Won birincilik bayrağını taşıyan kişidir. Oyunculuk yeteneği sıralaması olduğunu belirtmeme gerek var mı? Ojakgyo Brothers haricinde rol aldığı tüm dramaları seyrettim. Birbirinden bağımsız üç karaktere hayat verdiğine şahit oldum. Her birini alnının akıyla tamamladığını gördüm. Mutlu oldum. Yalnız ben en kolay canlandırdığı rolün Han Gil Ro olduğunu düşünürken kendisi epey zorlandığını söyledi ya!.. Karakterin çocuksu yönü Joo Won'un gerçek kişiliğine epey yakın oysa. Nereden mi biliyorum? 1N2D'den. Hiç girmeyeyim şimdi oraya. Çıkamam yoksa.

Ahan da telefonumun arka plan fotoğrafı! Joo Won'u öyle de severim. Bir yandan da lafla döverim. Oyuncular arasında bu kadar makaraya aldığım başka biri yok gerçekten de. Neyse. Aktörü zaten tanıyan biri olarak drama süresince rahatça arkama yaslanıp " Yardırıyor yine bu çocuk! " demekten başka bir şey yapmadım pek. Şunu belirtmek isterim: En güzel yardırdığı anlar sevimlilik yaptıklarına denk düşer. Doğasında olduğundan zor olmamıştır rol yapmak. Karakterin diğer yönlerini de seyirciye başarılı bir biçimde yansıttığını düşünüyorum. Velhasıl, kendisini ekranda görmek zevklerin en büyüklerindendir. 

Joo Won'un oyunculuğuna doyum olur mu? Olmaz. O yüzden bir süre ortalıkta görünmeyeceği için üzüldüm. Bir yandan da sevindim. Zira ait olduğu sahnelere geri dönüyor kendisi Hollywood yapımı Ghost filminin müzikale uyarlanmış haliyle. Bir de film projesi var dahil olduğu. Oyunculuğunu çok iyiden mükemmele taşıyacak bir yapım olmadığını düşünüyorum ama bakalım... Söyleyeceklerim bunlarla sınırlı değil fakat asıl mevzudan sapmanın sınırına dayandığım için burada frenleyeyim kendimi.

Beş dakikalık reklam arasından sonra 7th Grade Civil Servant'a kaldığımız yerden devam ediyoruz. Sağ tarafta gördüğünüz karakterin adı Kim Seo Won / Kim Kyung Ja. Fakir bir ailenin ilk evladı olan Seo Won ailesini geçindirmek için birden fazla işte çalışan, hayatı koşuşturmaca içinde geçen zeki bir kızdır. Bir arkadaşının ricası üzerine gittiği görücü usülü randevuda Gil Ro ile tanışır. İki taraf için de öylesine gerçekleştirilen bir buluşma olduğundan aralarında oluşan bağ milli istihbarat teşkilatı günlerinde sergilenmek üzere ötelenir. Evet, NIS sınavını geçip birlikte eğitim alacak kadar çakışıktır kaderleri. Ajan olma yolunda ilerledikleri için birbirlerinden kimliklerini saklamak mecburiyetinde olmaları hem komik hem de trajik sahneler doğuracak, seyirciyi hem gülmekten kırıp geçirecek hem de üzecektir. 


Seo Won karakterini canlandıran Choi Kang Hee ile Protect the Boss'tan tanışıyoruz. Bu yapım ikinci karşılaşmamız oldu. Sizi bilmem ama ben Seo Won karakteri için seçilmiş olmasını yadırgamadım. Kimi yerlerde Joo Won ile aralarındaki on yıllık yaş farkını sorun olarak görenlere denk geldim de o bakımdan diyorum. Gaksital'de - söz yine dönüp dolaşıp buraya geliyorsa suç bende mi? - kendinden küçük bir aktrisle rol aldı da n'oldu? Hiç inandırıcı bir aşk çizemediler. O oldu. Demem o ki, bu tarz detaylara fazla takılmayalım. Bizi ikna etmeleri için başrol oyuncularına açık kapı bırakalım. He! Joo Won da zaten neredeyse her röportajında şimdiye kadar birlikte çalıştığı aktrisler arasında en iyisinin Choi Kang Hee olduğunu, ondan oyunculuk adına yeni şeyler öğrendiğini, başka bir yapımda kendisiyle tekrar çalışmak istediğini söylemiştir. Daha çok şey söyledi de ben uzatmayayım sakız gibi.

Choi Woo Hyuk... Çocukken anne ve babasını kaybeden bu adam kendisine, kardeşine ve Mi Rae'ye sırt çeviren NIS çalışanlarından intikam alma hırsıyla yetişmiş, diğer ikisine de aynı duyguyu aşılamıştır. Dramanın etrafına örülen mevzunun mihenk taşlarından biridir. Karakteri canlandıran Uhm Tae Woong 1N2D programı sayesinde tanıdığım, oyuncu olduğunu teoride bildiğim fakat ilk kez burada pratiğe döktüğünü gördüğüm biridir. Ben de dahil herkes onu Joo Won'un en sevdiği abisi olarak biliyor. Siz de öyle bilin. ( Dikkat! Spoiler içerir ) Dizideki varlığı cameo değil special appearance adı altında geçer. Hatırladığım kadarıyla ilk üç bölümde vardı sadece ve Joo Won'a yeni projesinde destek olma amaçlı katılmıştı. Diğer bir deyişle para neyim almadı. Alkış lütfen. 

7th Grade Civil Servant denildiğinde bahsi geçmesi gereken birçok isim var Lee Han Wie, Kim Mi Kyung, Ahn Nae Sang, Jang Young Nam gibi. Her biri iyi iş çıkarmış olan oyuncuları tek tek yazmaya kalkarsam bu yazı bitmeden evvel ben biterim. O sebeple gerisini dost meclisine saklamaya karar verdim. Eminim çok üzülmüşsünüzdür :P N'apalım? Sözlerimizi toparlayalım o zaman yavaş yavaş. Bu yapım senaryosuyla seyirciye çok şey vaadetmemesine rağmen dramı, romantizmi, aksiyonu tadında tutması ve komedi unsuruna epey ağırlık vermesiyle türünün diğer örneklerinden ayrılıyor. O yüzden bir şans verin derim ben. Kaldı ki hiçbiri olmasa bile Joo Won yeterli bir sebeptir seyretmeniz için.

Son olarak müziklerine değinip kapatıyorum 7th Grade Civil Servant dosyasını. Joo Won'un OST albümünde varolan bir şarkıyı yeniden yorumladığını biliyorsunuz değil mi? Bayılıyorum oyuncuların dizi için şarkı söylemesine. Anlam ikiye katlanıyor. Joo Won gibi yetenekli kişiler söz konusu olduğunda bu katlanma üçe, dörde, beşe - yok mu arttıran? - kadar yükseliyor. Alooooooo! Müzikal oyuncusu olarak çıkış yaptı diyoruz. Öhöm! Ben burada başka birinin seslendirdiği bir parçayı paylaşmak istiyorum bu kadar coşmama rağmen. Özellikle on dördüncü bölümün son üç dakikasına fazlasıyla yakıştırdığımı söylemek istiyorum. Açın, izleyin; siz de yakıştıracaksınız.




" I can't live my life because of you. I feel angry when I see your face. But, I feel angrier if I don't see your face. I can't live with you staying by my side but I feel like dying because you aren't by my side. " - Han Gil Ro 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder