8 Nisan 2014 Salı

Serinin üçüncüsü için gönüllü seyirci olarak yazılayım diyorum: Reply 1994 ( 2013 )

Zincirin bir önceki halkası olan Reply 1997'den aldığım keyfin iteklemesi ile kapısına geldiğim Reply 1994'ü seyredenler takımına transfer oldum nihayet. Tahminimden uzun süren bu süreci birkaç(!) cümle ile aktarayım sizlere diyorum dumanı üstünde tüterken. Araya zaman girerse hiç yer bulamayabilir buralarda. Yazık olmasın. 

2013 yılına ait Güney Kore yapımı Reply 1994 romantik komedi tadında bir film desem?.. Zira bölüm başına düşen süre bir filminkine eş değer. Dizi tanıtımlarında yirmi bir bölüm ibaresini gördüğüm yerde "Hadi oradan sen de!" şeklinde tepki veriyorum. Kırk iki bölümde anlaşalım. Reply 1994 yolları aynı pansiyonda kesişen bir grup üniversite öğrencisinin hayatından kesitler sunan bir yapım desem genel bir tanım yapmış olurum. Özelde ise mevzu pansiyon sahiplerinin kızı Na Jung'un kiminle evleneceği sorusu üzerinde dönüyor.


Bugüne dek yediğim en büyük spoiler Reply 1994'e ait. Esas kızın hayatını birleştirdiği adamın kimliğini diziyi seyretmeye başlamadan önce öğrendiğim gün oyuncağı elinden alınmış çocuk gibi ağlayacaktım da işte... Oysa belirlenen adayları inceleyip ona göre takım tutacaktım. Desteklediğim kişiyle eş zamanlı olarak sevinecektim, üzülecektim; heyecanlanacaktım, rahat bir nefes alacaktım. Bir dakika! E, ben bunları yaşadım. Na Jung'un kimi tercih ettiğini bile bile yaşadım.

Malum talihsizliğin ardından başroldeki oyuncuları daha önce hiçbir yapımda seyretmediğimi sanmanın da etkisiyle dizi ile arama mesafe koydum. Hafızam bana güzel bir oyun oynamış meğer. İlerleyen satırlarda açıklık getireceğim mevzuya. 



Nasıl? Rengimi belli edebilmiş miyim? Fotoğrafta gördüğünüz durum desteklediğim çiftti Reply 1994 süresince. Chilbong taraftarlığı yaparken Sseureki için üzüldüğüm zamanlar olmadı mı? Oldu tabii. Sevilesi bir karakter kendisi. Durum şu ki Chilbong iki kat fazla sevilesi. İki kere düşünmeye gerek duymadan kendime alırım. O derece. Öhöm! 

Reply 1994'te tanıtılması gereken karakter çok. Ancak fazla derine dalmayayım diyorum ben. N.Ş.A.'da bile uzun uzadıya yazdığım düşünülecek olursa kararımı onaylamanız sizin hayrınıza olacaktır.



Na Jung, nam-ı diğer şanslı velet, ailesinin pansiyon işlettiği Seul'de üniversite öğrencisidir. Afacan çocuk kıvamındadır, iyidir, hoştur; Sseureki oppasının olmadığı bir hayat ona göre boştur. Basketbol oyuncusu Lee Sang Min'in hayranıdır diyeceğim ancak fanatikliği yeterince işlenmediğinden demesem de olur. En ilginç özelliği sarhoş olduğunda birini ısırması olsa gerek. 


Na Jung karakterine hayat veren Go Ara'ya Güney Kore'nin en sevdiğim eğlence programlarından Running Man'de rastlamışım görünüşe bakılırsa. Bugünlerde bölüm sayısı itibariyle yüz doksanlara tırmanmış olan programa iki kere katılmış. Ne yazık ki anımsamıyorum. Reply 1994 kendisini oyuncu olarak gördüğüm ilk yapım. Hoşnut kaldım performansından. Yine karşılaşabiliriz. Bana uyar.


Sseureki!.. Reply 1994'ü sevme nedenlerimden biri gerçekçi olma konusunda başka yapımlardan birkaç tık önde olması. Sseureki, nam-ı diğer çöp, bunun en belirgin örneği. Pasaklı mı pasaklı, dağınık mı dağınık. O halini gördükçe oturduğum yerde fenalık geçirdim. Elime kova ve vileda alıp "Bırakın beni, şunun kaldığı yeri adam edeceğim." diyerek Güney Kore'ye gidiyordum bir ara. O derece. :P Sseureki bu ya, pasaklı da olsa sevilesi yönleri var. Pek belli etmese de zehir gibi çalışan bir kafaya sahip. Tıp öğrencisi nitekim. Aynı zamanda komik ve sevimli.


Jung Woo ile tanışmamız Reply 1994 sayesinde oldu. Televizyon ekranından daha çok yakışacağı bir yer varsa o da beyaz perdedir diyecektim ki filmografisinin epey kabarık olduğunu gördüm. Doğru yoldasın Jung Woo, aynen devam. Kahkaha atarken ve şarkı söylerken ses tonu aşırı derecede etkileyici bir hâl alıyor. Severim böylelerini. ( bkz. Lee Jun Ki. )



Jung Woo'yu Reply 1994'ün Sung Dong Il'den sonraki yıldız oyuncusu olarak kabul etmekte bir sakınca görmüyorum. "Bir Sseureki nasıl canlandırılmalıdır?" sorusunun cevabını, diğer deyişle rolünün hakkını verdi. Mimiklerine kadar hayran kaldım. 

2013 KBS Drama Ödülleri töreninde ağladığı geldi şimdi aklıma. Yeni çıkış yapmış bir oyuncu olduğunu düşünmüştüm. Ne de olsa o zamanlar hakkında tek bildiğim Reply 1994'te rol aldığıydı. Meğer yılların oyuncusuymuş da ödül bakımından fakirmiş. O yüzden fazlasıyla duygusallaştı herhalde. Başka bir dizi yoluyla da olsa emeğinin takdir görmesine seviniyorum şu an. Hakediyor.


Ve sahneye genç kızların sevgilisi Chilbong girer. Beyzboldaki atıcı pozisyonuyla körpecikken şöhreti yakalayan Chilbong ne oldum delisi olmaktan uzak bir gençtir. İyidir, nahiftir, hoştur, sevimlidir, âşıktır; gülüşü, bakışı, duruşu, konuşması bir başka güzeldir. Gerçek olamayacak kadar donanımlı bir karakter demesinler diye aile ilgisi ve derslere düşkünlük bakımından eksik çizilmiştir. Velhasılıkelam, Sseureki'yi destekleyen seyircinin dahi kendisine kayıtsız kalması mümkün değildir.

Dizi süresince yüreciğime en çok dokunan isim oldu Chilbong. Sonunu bildiğim bir yapımda ne kadar olabilirse o kadar coştum yaşadıklarına bağlı olarak. Dizinin olumsuz yönlerinden biri olan senaryo kopukluklarından payını almış bir karakter olsa da tutarlı bir çizgide ilerlemesi hoşuma gitti.


Yukarıda bir yerde hafızamın bana oynadığı oyundan bahsetmiştim. Sizlere kendisini takdim edeyim: Yoo Yun Suk. Reply 1994'e başlamışım, safımı belirlemişim; Chilbong'u gözlemliyorum. Nihayetinde iş oyuncuyu mercek altına almaya gelince şok üstüne şok yaşadım. Daha önce hiçbir yapımda görmedim mantığıyla ilerlerken bir de baktım ki rol aldığı bir film ve diziyi izlemişim. Hem de yakın tarihte!.. A Werewolf Boy iki saatlik filmdi de o yüzden hatırlamıyordum diyelim, peki Gu Family Book? Yirmi bölümlük yapımda nasıl olur da zihnime yerleşmez? Üstelik aktif bir roldeydi. Hayretlerim şaştı. İşte bunlar hep iz bırakmayan karakterlerden sebep meydana geliyor. Başka bir açıklaması olamaz. Olmamalı. Daha gencim. Belleğim bu kadar zayıf olmamalı :/

İkinci bir şok dalgası aktörün yaşını öğrenince vurdu beni. 30? Küfür gibi duruyor. Taş çatlasa yirmi beş diyeceğim ancak o bile fazla görünüyor. Sebebi içki ve sigaradan uzak durmasıymış. Öyle diyor.


Yerim. ( ˘ ³˘)❤ Kediyi diyorum. Siz ne sandınız? Öhöm! Chilbong karakteri Yoo Yun Suk'u pek zorlamamış görünüyor. Bu tiple A Werewolf Boy'daki o itici karakteri canlandırdı ya Reply 1994'teki rolü çantada keklik. Demem o ki kendisini daha çarpıcı bir rolde görmek isteriz. Zaten çarpılmışsın çarpılacağın kadar demeyin, küserim. Kendisine dair hayretle karşıladığım bir şey daha var: Müzik kabiliyeti. Aslı '90lı yılların iz bırakanlarından Seo Taiji and Boys'a ait, dizi müzikleri arasında Sung Si Kyung'un yorumu ile yer bulan bir şarkı var: 너에게. Şakası yok. Canlı yorumu önce yürek sonra yetenek ister. İşbu şarkıyı Yoo Yun Suk Reply 1994'ün müziklerine yer veren bir programda seslendirdi.


Performans bittiğinde yanda görmüş olduğunuz gif benim aldığım vaziyeti açıklar nitelikte. Sahnede acemi olduğu Yoo Yun Suk'un tavırlarından anlaşılıyordu sadece. Ses tonu konuşurken on numara zaten de şarkı söylerken de öyleymiş. Gerçi dizi müzikleri arasında kendisinin de içinde yer aldığı bir grup tarafından seslendirilen, ilerleyen satırlarda sizlerle paylaşacağım bir şarkı mevcut. Oradan tecrübeliydim ama canlı söylemesi başka bir şey aktörün. Ekle oraya bir de Lee Jun Ki'den sonra en sevdiğim çekik gözlere sahip oluşunu. Oh, mis! 

Chilbong yüzünden bu yazıyı bitiremeyeceğim diyordum. Korktuğum başıma geldi. Buraya kadar okuyabilen varsa teşekkürlerden bir demet bağlamında kabul etsin son cümlelerimi. Reply 1994'ün esas kızın eş seçimine endeksli bir yapım olmasının senaryoya olumsuz bir yansıma yapması kaçınılmazdı. Şanslı erkeğin kim olduğunu belli etmemek uğruna yörüngeden çıkan kaleme bir daha ulaşamadı galiba senarist. Kopuk kopuk ilerledi olaylar. Bazı şeyler zayıf işlendi, bazıları inandırıcılığını yitirecek kadar ani oldu. Velhasılıkelam, yirmi bir bölümden oluşması bu yapımı Reply 1997 seviyesine çıkaramadı. Bölüm süresinin uzunluğunu da ekleyin altına. 



Gelelim izleme sebeplerine. Na Jung'un babası rolündeki Song Dung Il ve eşi rolündeki Lee Il Hwa sizi gülme krizine sokacak. Chilbong içinizin yağlarını eritecek. Sseureki hem saç baş yolduracak hem de kahkaha attıracak. Na Jung, Haitai, Binggeure, Samcheonpo ve Yoon Jin duygusal dalgalanmalara sebep olacak. Güney Kore'nin ağırlıklı olarak 1990'lı yıllara ait yaşam tarzı gözlerinizin önüne serilecek. İlgiye karşılık bedava bilgi. Daha ne olsun? Yetmez diyenler için başka seçenekler de mevcut. İzleyin görün. Benden bu kadar. Sizleri Reply 1994'ün üç oyuncusunun, Yoo Yun Suk, Jung Woo, Son Ho Jun, seslendirdiği eğlenceli bir parçayla başbaşa bırakıp huzurlarınızdan ayrılıyorum. Tavsiyem şudur ki videoyu seyretmeyin, şarkıyı dinleyin: 


PS: Aksi belirtilmedikçe görsel ve işitsel malzemeler üçüncü şahıslara aittir. Bilginize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder