15 Nisan 2015 Çarşamba

EXODUS Albüm Kritiği ( Bölüm 1 )


Şimdi ben başlığı tüm ciddiyetimi takınarak attım diye yazının içeriğinin de öyle olacağını sanmayın. Onu yazarken boynumda fular ya da üzerimde ropdöşambr ( Böyle mi yazılıyordu bu?) belirmedi. Dudaklarımın arasında pipo da yok. Bildiğin aylı, yıldızlı, geceli pijamalarımla uzanmış yazıyorum bu cümleleri. O değil de ben eleştirmenleri neden öyle tasvir ettim ki? Neyse. Konumuz bu değildi. Bohçayı sırtlayıp yola koyulayım bir an önce. İstikamet EXODUS. 

EXODUS albümü ile gelen süreç EXO ile birlikte geçirdiğim ilk comeback olabilir de olmayabilir de. İşin o yönü biraz karışık. EXO mazimi gözler önüne serdiğim bir yazı hazırlıyorum bir taraftan. Orada vaziyeti anlattım. Merak eden yayımladığım zaman o gönderiyi okuyabilir. Ben direkt artistik bir hareketle albüm dalışına geçeyim. Artistik diyorum çünkü albüm öncesi yayınlanan teaserlar aynen öyleydi. En beğendiklerimden birini bırakayım buraya: Pathcode #CHANYEOL. SM albüm öncesi EXO takipçileriyle Sherlock Holmesçuluk oynamaya karar vermiş olacak ki her teaser'a şifreler, ipuçları vs. bırakmış. Sonraki teaser'ın yeri ve saati, hangi üyeye ait olacağı; hali hazırda yayınlanan teaser'da ne gibi mesajlar verildiği derken biz müdahale edemeden beynimiz kulaklarımızdan akıp gitti. Fandom olayı İncil'e kadar götürünce nasıl yani/ne oluyoruz kıvamına gelmiş olsam da okuduğum açıklamaların pek de absürd olmadığını itiraf etmek durumundayım. Beş yıllık K-pop geçmişimde böylesi nefes kesici teaser süreci geçirdiğimi hatırlamıyorum. Emeği geçenlere teşekkürlerden bir demet. 

Gönül isterdi ki film kalitesindeki teaser'lardan sonra SM sağ gösterip sol vurmasın amma ve lakin olan şey tam da bu. Teaser'ların başında ismi geçen şehirlerin baş harfleri EXODUS albümünün tanıtım parçası olan Call Me Baby'yi oluştursa da son ana kadar El Dorado'ya klip çekileceğine dair inancıma koalanın ağaca sarıldığı gibi sarıldım. Öyle ki SM'in Youtube kanalında Call Me Baby'nin müzik videosu yayınlandığı zaman dahi şirketin paçalarına sarılmayı bırakmadım. El Dorado'nun hakkıydı çünkü o teaser'lar. Bilginiz olsun: İtiraz kabul etmiyorum. 

(Ne alaka ben de bilmiyorum ama tak diye yapıştırasım geldi gifi buraya. )

Bunca şeyi yazana kadar EXODUS albümünden dokuz şarkı dinledim. O süreçte albüm kritiğinden başka her şeye el attığım için kendime ufaktan kaş çatıp asıl mevzuya giriyor... Aha! Esas konuya giriyordum ki aklıma başka bir şey geldi. İlla bir suçlu arıyorsanız yazının girişinde kullandığım fotoğrafa bakın. Mevzu sakız gibi uzayacaksa sebebi biraz da o çünkü. Efenim, EXO'nun performe etmesi için hazırlanan şarkıların yüzde doksanı ayıla bayıla dinlediğim türden olduğu için grubun bugüne kadar piyasaya sürülen tüm albümleri elimin altında bulunsun istiyorum. Fakat ne mümkün? Çünkü çok zor, inan çok zor, çünkü çok zor, dikkat et kendine~ Albümlerin Çince ve Korece versiyonlarıydı, repackaged haliydi, konser albümüydü, dvd'siydi derken son birkaç aydır giriştiğim mücadele çok yordu beni. Sahi gökten ne zaman para yağacak? Malum daha bunun Die Jungs'u, Exology Chapter 1: On Stage&Off Stage'i falan var. Fan sitelerinin hazırlayıp satışa sunduğu şeylere bulaşmıyorum en azından diye teselli ediyorum kendimi de rahatlıyorum biraz.

Ben kardeşimle birlik olup EXO'nun geçmişi ile aramdaki açığı kapatmak için canımı dişime takmışken şirket EXODUS albümünü 20 çeşit halinde bastırmasın mı? E buyrun cenaze namazına. Bırakın da olaya müzik yönünden yaklaşalım, değil mi? Bırakmadılar. Acımadılar, saldılar üstümüze her üyeye özel bir Çince bir de Korece albüm olmak üzere 20 çeşit EXODUS'ı. Fotoğraflar da bir güzel ki sormayın gitsin. Olaya profesyonelce yaklaşmak benim için pek kolay olmasa da başardım nihayetinde. En karizmatik duruşumla sen kirli oynamayı seviyor olabilirsin SM fakat beni buna dahil edemeyeceksin diyerek kapıyı çarptığım gibi... Ne diyorum ben? 

Sağır Sultan bile duydu ya ben yine de yazayım: EXO üyeleri arasında en fazla hayranlık duyduğum kişi Kai olduğu için albüm tercihim onunkinin Korece versiyonu oldu. Heyhat! Ben kendimce planlar yaparken synnara ( Albümleri Gmarket üzerinden aldığım satıcı ) arkamdan kuyumu kazıyormuş. Sen git ben siparişi veresiye EXODUS'ın Korece versiyonundaki seçenekleri hiçe sayıp rastgele yap. Bazı grup üyelerininki daha az satılır da elimizde patlar albümler diye mi düşündüler bilmiyorum. Bildiğim tek şey kendimi Kai'nin albüm versiyonuna hazırlamış olduğum ve karşılığında tercih yapma şansımın elimden alınmış olduğu. Bu kazığını unutmayacağım synnara. Ama o kadar. Sizden tekrar alışveriş yapmama engel değil aramızdaki tatsızlık. Belki de hala bir umut Kai'nin versiyonu denk gelir diye beklediğimden yeterince kızmadım henüz. Bilmiyorum. Albümler gelince vereceğim tepkiye bakacağız. 

EXODUS kritiğine şimdi girersem yazıdaki cümleleri birbirine ekleyince buradan Kore'ye yol olabilir. İyisi mi bir sonrakine bırakayım da insancıl bir gönderi olarak kalsın bu seferki. 

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder