30 Ocak 2015 Cuma

Bir Exology Hikayesi



Günlerden bir gün oturmuş 2014 tarihli Mnet Asian Music Awards'u izlerken EXO'nun Tell Me What Is Love performansına denk geldim. Oracıkta kilitlendim. Kilit o kilit, haftalarca etkisinden kurtulamadım performansın. Şarkıyı kusana kadar dinledim. Halen çalma listemde bu şarkıya denk geldiğimde arka arkaya birkaç defa dinlemekten alamıyorum kendimi. Nitekim bu yazıyı yazarken tekrar moduna aldım şarkıyı, dinliyorum.

Tell Me What Is Love'ın D.O.'nun The Lost Planet konserleri esnasındaki solosu olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu ödül töreninin yayınlandığı tarihte. Yukarıda paylaştığım ve tıkladığınızı umduğum performansta onun ağırlığı hissediliyor gerçi ama Baekhyun ve Chen kendisine eşlik ettikleri için kestiremedim o kadarını. Bununla birlikte şarkıya bağlanmamdaki en büyük etkenin D.O.'nun vokali olduğunun altını çizmeden edemeyeceğim. SM'de Yesung ve Taemin'den sonra ses rengine bayıldığım, sonra ayılıp tekrar bayıldığım kişi olur kendileri. Neyse. Biz Tell Me What Is Love'a dönelim tekrar. Şarkı iki dakika bile sürmüyor, yirmi saniyesi girişe odaklı; kaldı mı geriye aşağı yukarı bir dakikalık performans? D.O.'nun sesinin sihirli dokunuşu ile o kadarcık şey öyle büyüyor ki... Anlatılmaz, yaşanır. 

Ben Tell Me What Is Love ile yatıp kalkarken SM piyasaya EXOLOGY CHAPTER 1: THE LOST PLANET'i sürmesin mi? En zayıf anımda yakaladı beni. Bu şarkı dedim, benim kpop koleksiyonumda yer almalı dedim; başka hiçbir şey düşünemedim. Öteki türlü konser DVD'sini alıp gerisini boşverirdim kuvvetle muhtemel. Sahi, o ne zaman çıkacak? 

Olay albümü almaya karar vermekle bitmiyor, asıl o zaman başlıyor arkadaşlar. Kpop alışverişi söz konusu ise danıştığım tek site Yesasia idi bu zamana dek. Önceki tecrübelerimden kaynaklı bir güven kuruludur aramızda. Siparişlerimi her zaman sorunsuz bir biçimde teslim almışımdır. Amma ve lakin sipariş verdiğim süreden siparişin elime geçtiği süreye uzanan zaman dliminde stres yaşadığım için rotayı değiştirmek durumunda kaldım bu sefer. Belli bir fiyatı geçen alışverişin kargosunun ücretsiz olması iyiydi fakat minik bir dokunuşla strese giren bünyeye sahip biri olarak kargoyu takip edememek epey sıkıntıya sokuyordu beni. Bu yüzdendir ki EXOLOGY için kardeşimin katkısı ve yönlendirmesi sonucu Gmarket sitesine başvurdum. Aynı albümün Yesasia'daki fiyatının yarısına satıldığı sitede kargonun ücretli olduğu, en düşük tercihin ise EMS olduğu, ağırlık ve ülke baz alınarak yapılan hesap sonucu kargo ücretinin albümünkini geçtiği gerçeği var. Nihayetinde iki yerde de son ödeme miktarı aynı çıkınca, ki alınan ürüne göre dengeler değişebilir, üstüne bir de EMS aracılığıyla kargo takibi yapma imkanı eklenince Gmarket'ten yaptık alışverişimizi. Sonrası PTT'nin sitesinin kapısını aşındırmakla geçti.

Siparişten bir hafta sonra gönderinin UKİM'e, o zamana kadar varlığından habersiz olduğum merkez, giriş kaydı yapıldı. Albüm ülke sınırlarına girdiği için tam rahatlayacaktım ki gümrükten çıkan kargonun sonraki saatlerde tekrar gümrüğe sevk edildiğine dair bir ibare gördüm gönderi detaylarında. Nedir ne değildir diye internetten araştırma yapınca bir sürü şey öğrendim. O kadarına girmeyeyim. Okuduklarıma dayanarak benim durumumda sorunun faturada görünen ödeme miktarının gönderinin paket boyutuna göre az olmasından kaynaklandığına kanaat getirdim. EXOLOGY'nin özel baskısının alışılmış albüm boyutlarında olmadığını biliyordum ancak sorun çıkartacak ölçülerde olduğunu bilmiyordum açıkçası. 

Gümrüğe sevk edilişinin ertesi günü normal işleyişi devam etti kargonun. Oysa kardeşim ve ben kendimizi hazırlamıştık fatura çıktısı ile UKİM'e gitmeye. Velhasılıkelam, ülkeye giriş kaydı yapıldıktan üç gün sonra teslim aldık kargoyu. Hemen arkasından şöyle dedik: E adamlar haklıymış gönderiyi incelemekte. Sen albümü içerisine benim dahi rahatlıkla sığabileceğim karton kutuya koyarsan insanlar faturada yazılı fiyatla bağdaştıramaz tabii! Gümrük vergisinden kaçınmak için fiyatın faturaya düşük yazıldığını sanmaları gayet doğal. Yalnız bu çıkarımı da internette okuduklarıma dayanarak yaptım ve kapıya gelen görevliden açıklama istemediysem de yüzde doksan dokuz oranında gerçeği yansıttığına eminim. 

EXOLOGY albümü inceleme sonucu korunaklı paketini yitirmiş, jelatini ile kalmıştı. Üzüldüm onu öyle görünce. Sonra kutudaki başka bir paket dikkatimi çekti. Katalog falan mı koydular acaba diye düşünürken şak! O da nesi? Bebek giysisi! Buyur bir de buradan yak. Anneme malzeme çıktı bu yüzden. (T_T) Yapabildiğim tek mantıklı açıklama kargoyu incelerken başkasına ait bir şeyi yanlışlıkla bizim kutuya koydukları yönünde. Üzerinde ne isim ne de adres yazılı. PTT'ye mail attık. Geri dönüş yaparlarsa onların direktifleri doğrultusunda bir şeyler yapacağız. Yapmazlarsa en yakın PTT Kargo şubesine teslim edeceğiz. Bakalım.

İşte böyle sevgili okuyucu. Bir EXOLOGY albümü vesilesiyle UKİM'de çalışacak kadar bilgi sahibi oldum yurtdışı kargo işlemleri hakkında. Bir dahaki Gmarket siparişimde göndericiden buzdolabı boyutunda bir kutu bekliyorum. Onun dışında başka bir diyeceğim var mı? Evet. EXOLOGY CHAPTER 1: THE LOST PLANET'e bayıldım. İzlediğim unboxing videolarından yola çıkarak normal boyutta bir şey beklememem gerektiğini biliyordum lakin albümün atlas ölçüsünde oluşunun, ağırlığının ve kalınlığının beni şaşırttığını itiraf etmeliyim. Fotoğraf albümü de pek hoş.

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder