17 Temmuz 2010 Cumartesi

Hiçbir şeye ilgi duymadım sizlere duyduğum kadar

Bıkmadım, usanmadım; oturup odamda - gerek çalışma masasının tepesinde, gerekse elbise dolabının raflarında - yer alan kitapların çetelesini tuttum. Bir kısmı karton bir kutunun içerisinde olduğundan ve sevgili anneciğim üzerine halı yıkama makinesini kutusu ile birlikte yerleştirdiğinden tam olarak kaç adet kitaba sahip olduğumu bilememekle birlikte en azından odadakilerin kitaplık almamı gerektirecek sayıda olduğunu öğrenmiş oldum. İleride hayal ettiğim gibi bir odam olursa raflardan birini dolduracak kadar kitaba sahibim. Daha ne olsun.

Gelelim elimdeki bilgilere ve vardığım sonuçlara. Odadaki kitap populasyonu sayı olarak 114 e denk durumda ve henüz okumadıklarımın adedi 27. Ben okumadığım eseri kitaplığımda bulundurmam diyebilmem için henüz dokunulmamış veyahut dokunulup bırakılmış olan bu kitapları okumam gerekiyor.

Yaptığım tespitlere göre elimde bütün eserleri bulunan tek isim İngiliz roman yazarı Jane Austen. Tabii şunu belirtmem gerekir ki Kerime Nadir'in eserlerinin tümü günümüzde yayınlanmış olsaydı büyük ihtimalle Jane Austen'in yerinde o olurdu. Zira kitaplarından beyazperdeye uyarlanan filmler en sevdiğim Yeşilçam filmleri arasında ilk onda yer alıyor. Selam olsun sana Hıçkırık!

Sayım sonrasında yaptığım analize göre 43 adet kitap Türk yazarların eserlerinden oluşuyor. Araştırma, tarih ve edebiyat alanlarına aitler tür olarak. Okuduklarım dahilinde en sevdiğim Kerime Nadir - Hıçkırık. Fakat arkadaşlarımdan alıp okuduğum kitapları da dahil edersek hiç tereddüt etmeden Reşat Nuri Güntekin - Dudaktan Kalbe derim. Niçin kitaplığımda bulundurmadığıma gelecek olursak, her zaman almaya niyetlendim lakin gözüm okumadığım kitaplara kayınca sürekli erteledim. Ama bir gün mutlaka benim olacak.

Yabancı yazarlara ait 71 adet kitap kalıyor geriye. Yelpaze geniş. Japon, İngiliz, Fransız...Haruki Murakami'den tutun da Gabriel Garcia Marquez 'ye kadar birçok yazarın eserleri mevcut. Çoğunluk klasik edebiyat ağırlıklı. Geri kalanlar ise fantastik, tarihi, bilimsel ve felsefik türlerden oluşuyor. Okuduklarım dahilinde en sevdiğim J.K. Rowling'in Harry Potter serisine ait tüm kitaplar. Kaç kere okuduğumu hatırlamıyorum ama hayatımda hiçbir kitabı bu kadar çok okumadığımı çok iyi anımsıyorum. Beni en çok etkileyen ise Oscar Wilde - Dorian Gray'in Portresi.

İşte böyle arkadaşlar. Zamanım çok. Yapacak işlerim de toplamda üç saatimi aldığından oturdum, bununla uğraştım ben de. Bu arada bugün kitap okuma orucumun ilk günü. Bakalım ne kadar dayanacağım.

Kitap dolusu sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder