6 Ekim 2010 Çarşamba

Tüyap'a doğru!

Bir an unutuverdim kaç para çıkacağını kesemden
Kırk iki kitap seçtim D&R sitesinden
Aldım elime A4 kağıdı, yazdım hepsinin isimlerini
İş seçmeye gelince harap ettim kendimi

Refik Halid Karay'ı seçince aklım kaldı Reşat Nuri Güntekin'de
Durum daha da zorlaştı Halide Edib Adıvar beklerken bir köşede
İstanbul'a dair kitaplar gözüme daha çekici geldi bir an için
NTV yayınlarına kayınca bakışlarım dedim niçin bu kadar pahalısınız sizler, niçin?

Baktım böyle olmayacak, aldım elime listeyi
Rastgele numara söyleyip seçerim dedim karşısındakini
Nitekim öyle yaptım lakin sinmedi içime
Aklımı oynatacaktım az daha iş o şekilde devam etse

Neyse ki bir süre sonra bana bir rahatlık geldi
Dedim Tüyap için şöyle ortaya karışık bir liste belirlemeli
Derin bir soluk alıp tekrar koyuldum işe
Nihayet memnun bir ifade ile baktım önümdeki listeye

Ago Paşa'nın Hatıratı'nı koydum, ardından Aşk Yanığı'nı
Cihan Payitahtı İstanbul'u işaretledim sonra, bir de Bir Çerkez Prensesinin Harem Hatıraları'nı
Mitoloji'nin ardına gizledim Binbir Gece Masalları'nı
Uykusuz 2011 takvimi ile attım listenin altına imzayı

Çileli anlarımın şiiri mutlu dizelerle biterken
Ben kitap okumaya devam edeceğim fuarın gelmesini beklerken
Hayal edeceğim arasıra kendimi elimde poşetlerle eve dönerken
Neşeli olmamak mümkün değil odamda el değmemiş eserler varken!

2 yorum: