14 Aralık 2011 Çarşamba

Kulağımda başlayıp ruhumda biten üç ses ve üç isim: Koray Candemir, Douglas Robb ve Kim Hyun Joong

Geçen gün aklıma hangi erkek şarkıcıların sesi olmak istediğim sorusu geldi. Hemen ardından şimşek hızıyla üç ismin görüntüsü geçti gözlerimin önünden kulaklarımda söyledikleri şarkılardan birer kuple yankılanırken. Sonra da sizlerle paylaşasım geldi. Solistleri sıralama şeklim benim gözümdeki sayısal değerlerine göre değil, kendileri ile tanışma zamanıma göredir. Yanlış anlaşılmalara meydan vermek istemem.

Kargo grubunun eski solisti Koray Candemir'i tanımayan var mı acaba? Şimdilerde Maskott grubunun solistliğini yapıyor kendisi. Sesine ciddi manada hayran olduğum ilk insan evladıdır. Bırakın şarkı söyleyişini " Hıaaaııaaeeeaaaahh! " ve benzeri çığırışlarını bile kendimden geçerek dinlerim. Kendisinin, pardon sesinin UNESCO Dünya Kültür Mirası listesine alınması gerektiğini savunurum her daim. Bu cümlenin üstüne grubun 2010 senesinde çıkardığı albümde en sevdiğim şarkı olan Melekler Şehri'nin klibini paylaşayım da sözlerim havada kalmasın. 


Gelelim bir diğer isme: Douglas Robb. 1994 yılında kurulan ve hala aktif olan Hoobastank grubunun solistidir. Mayasında Japon genleri olduğu için mi bilmem ilk görüşte kendisine kanım kaynamıştır. Sesine olan hayranlığımın ise bu durumla alakası yoktur. Bağlı olduğu grup daha çok The Reason şarkısı ile tanınır ve bilinir. Üç dalda Grammy adayı olmuş bir şarkıdan bahsediyorum burada. Ona göre. Neyse ki ben bu kadarı ile yetinmeyerek grubu gözetim altına alanlardanım. 2009 yılında çıkardıkları FOR(N)EVER albümünden dilimde, zihnimde çokça dönen So Close, So Far isimli parçanın klibini şuracıkta paylaşıvereyim hemencecik ki kulaklarınızın pası silinsin. 


Üçüncü isim geliyor, geliyor, geldi: Kim Hyun Joong. Sade sesine değil içiyle dışıyla kendisine hayran olduğumu sağır sultan bile duymuştur diye düşünüyorum. Güney Koreli grup SS501'in ( Double S Five Oh One şeklinde okunur ) lideridir. Bir süredir solo çalışmaktadır. Farklı tarzda şarkılar icra ettiği için ses tonunu tanımlamam ne kadar doğru olur bilemiyorum ama kadifemsi diyorum ben. Dinleyicilerinin büyük bir kısmı ise angelic voice tabirini kullanıyorlar. Her türlü talibim kendi... Şey, sesine. Geçtiğimiz Haziran ayında piyasaya sürülen ilk solo albümü olan Break Down'da yer alan Kiss Kiss isimli parçasına çekilen klibi buraya ekliyorum ki hem sesi hem de kendisine aşırı derecede hayranlık duymamın sebeplerinden bir iki tanesi hakkında bir fikriniz olsun. 


End the best male vocalist award goes to... Boşluğu doldurma işini size bırakıyorum. Ben yapamayacağım. Keyifli dinlemeler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder