29 Kasım 2012 Perşembe

コクリコ坂から ( From Up On Poppy Hill )


Henüz dumanı tüterken üzerimde hemencecik buraya aktarayım kafamdakileri diyerekten damdan düşer gibi başlıyorum From Up On Poppy Hill ile ilgili yazıma. Film Japonya damgalı, spesifik olmak gerekirse anime film sevenlerin çizgilerini yakından tanıdığı Stüdyo Ghibli elinden çıkma bir yapım. 2011 yılında gösterime girmiş. Okuduğum bir blog yazısında denk geldim ben. Çoğu zaman hafıza zayıflığının inceliklerini en iyi biçimde gösteren beynimin geçmişe dair kayıtları sakladığı odasında From Up On Poppy Hill'in güzelce muhafaza edilmiş olması gözlerimi yaşartan bir durum. Belirtmeden geçmeyeyim dedim. 


Efenim, anime filmimiz Gorō Miyazaki tarafından yönetilmiş. Senaristler arasında kim var bilin bakalım? Evet! Ta kendisi. Hayao Miyazaki. Bu iki isim ve daha nicelerinin katkılarıyla bir buçuk saatlik keyifli bir zaman dilimi yaşadım. Bana eşlik eden kardeşim fantastik öğelerle beslenmemiş olduğu için biraz hayal kırıklığı yaşadı ama filmi izlerken bir Spirited Away, ne bileyim bir Howl's Moving Castle yerine yana yakıla Whisper of the Heart'ı anımsamamı sağlamaya çalışması da ortama ironik bir hava katmadı değil hani. 


From Up On Poppy Hill, 1960lı yılların Japonyasında geçen ve Umi adındaki bir kızın Kore savaşı esnasında gemi kaptanlığı yapan ve kendisinden o dönemden beri haber alınamayan babasına duyduğu özlemi baz alarak çizilmiş bir portre. Her sabah yaşadığı yerin bahçesindeki direğe bayrak çekerek gemilere işaret gönderiyor babasının geri döneceği günü umut ederek. Kendisi bulunduğu noktadan göremese de aslında kıyıdan geçen gemilerden birinden mesajlarına cevap geliyor her gün. Tesadüfe bakınız ki bu yanıtların sahibi olan Shun adındaki genç Umi ile aynı okuldadır. Okul kulüp binasının yıkılmasını protesto eden kampanyanın başını çekenlerden biridir. Nitekim Umi ile yüzyüze gelmeleri de bununla bağlantılı bir olay sayesinde gerçekleşir. Tahmin edilebileceği gibi bir zaman sonra aralarında bir bağ doğar. Bu bağ onları aileleri vasıtasıyla geçmişin bilinmeyen yönlerine çeker. Falan filan. Biraz daha yazarsam seyretmenize gerek kalmayacak yapımı. En iyisi bu kadarla kalayım.


Seyirciye bugüne kadar izlediklerinden çok farklı birşey vaadetmemesine rağmen From Up On Poppy Hill izlenmesi gereken anime filmleri listenizde yer almalı diyorum ben. Sıcacık bir hikayesi olmasının yanında üzerinde düşünülesi birtakım fikirler öne sürmesiyle de ilgimi çekti benim. Bir de film esnasında çalan şarkılardan birine gereğinden fazla takılmış olma durumum var ki hala huzursuz etmekte devam ediyor beni. İlk defa duymadığımdan adım gibi eminim çünkü melodiyi yüzde seksen civarında anımsar halde buldum kendimi. Bulamadığım şey ise evvelce nerede duymuş olduğum. Deli olacağım. Bununla birlikte bir şarkı var ki From Up On Poppy Hill'i seyreden herkesin beğenisini toplamıştır. Şuracıkta paylaşayım da kulak verin siz de. Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim.


Filmin ana müziğini de paylaştığıma göre sözlerimi noktalayayım artık. İzleyici adaylarına şimdiden keyifli seyirler dilerim. 

Dipnot: Ben aksini belirtene kadar fotoğrafların ikinci bir şahsa ait olduğunu unutmayalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder