15 Aralık 2013 Pazar

Yoon Eun Hye oynuyor dediler, geldik: Marry Him If You Dare/Mirae's Choice

Dizi tanıtımı yapmayalı o kadar olmuş ki nasıl bir yol izlediğimi unutmuşum. Yardımcı kaynak niyetine eski yazılarımdan birini açık tutuyorum şu an. O derece vahim durum. Birkaç ay önceki performansımı yakalayabilecek miyim acaba? Birazdan göreceğiz. 

Heirs kasırgası - sonlara doğru lodosa evrimleşmiş duyduğuma göre - ortalığı duman ederken, ben de o kasırganın - Woo Bin isimli olanı diye özelleştireyim burayı - içinde bir yerlerde 17. bölümün çevirisini beklerken pusulayı başka bir yapıma çevireyim dedim. Birkaç hafta K-Drama seyretmemiş olmanın verdiği açlık hala damarlarımda dolaşıyormuş meğer. Nihayetinde hedefim Marry Him If You Dare oldu.

Romantizmden yana eli sıkı davranıp trajedi topuzunun ayarını biraz kaçıran bir aşçının ürünü dizimiz. On altı bölümden oluşması isabetli olmuş bu bakımdan. Hayatının sonbaharına gelmiş bir kadının gidişattan memnun kalmadığı için zamanın gerisine sıçrayarak otuzlu yaşlardaki halini yönlendirip kaderini değiştirmeye çalışmasını konu edinen 2013 tarihli bir Güney Kore yapımı dedim mi tamamdır. Rahat bir soluk alabilirim. He! Unutmadan yazayım: Kader mevzusundan ziyade yayın dünyasının kapılarını aralamasıydı ilgi çekici yönü. Bence...

Marry Him If You Dare'e başlama sebebim Yoon Eun Hye desem inanır mısınız? Güney Kore aktrisleri arasında rol aldığı yapımların peşine adam taktığım isimlerden biri kendisi. Rol arkadaşlarının sevilesi aktörlerden oluşması tamamen tesadüf ama nasıl ikna edebilirim ki insanları bunun böyle olduğuna? Geçmişe bakıldığında sicilimin pek temiz olmadığı görülüyor sonuçta. Sizleri vicdanınızla başbaşa bırakıp yoluma devam edeyim en iyisi. Fazla oyalanmadan gelin peşimden lütfen. Arayı açmayalım.


Na Mi Rae karakterinin otuz iki yaşındaki halini canlandırma işini üstlendi Yoon Eun Hye bu yapımda. Kızımız çağrı merkezinde etliye sütlüye karışmayan bir pozisyonda çalışmakta iken gelecekten gelen Na Mi Rae'nin kendisini silkelemesi ile hayatına farklı bir yön vermeye karar verir. Hayali olan TV programı yazarlığına adım atar. Yolunun YBS ( KBS'nin yandan yemişi ) kanalına düşmesi ise kaderin bir cilvesi olsa gerek. Zira gelecekten gelen Na Mi Rae'nin ona uzak durması gereken kişi olarak tanıttığı Kim Shin ile aynı programda çalışmaya başlaması böyle bir yorumu gerektiriyor. 

Yoon Eun Hye senaristin azizliğine uğrayan bir karakteri en doğru şekliyle seyirciye sundu diye düşünüyorum. Oyunculuğunu izlerken keyif aldım. Şu bir gerçek ki bu yapım için bir iki beden büyük kaçtı. Daha isabetli seçimlerde karşılaşırız umarım gelecekte. 


Yüklediğim gife " Bi zahmet canım. Sıran geldi ne de olsa " yorumunu yaptıktan sonra karakter tanıtımına geçiyorum. Kim Shin YBS'e yıllarını vermiş bir haber spikeridir. Gelin görün ki aynı yıllar adamın önüne yaşlılık faturası olarak konup şirketteki pozisyonu değiştirilir. Sabah şekeri oluverir birdenbire. Bir kaza sonucu Na Mi Rae ile tanışması da işleri pek kolaylaştırmıyor laf aramızda. Gelecekten gelen Na Mi Rae de sürekli dürtüp durdu adamcağızı. Ana karakter olması sebebiyle on altı bölüm içerisinde eritilmesi gereken yönleri var. Var da ben girmeyeyim artık o kadarına. 

Şöyle bir düşününce empati kurup desteklemem gereken kişinin Kim Shin olduğuna kanaat getirdim. Lakin izlemeyi bitirdiğime göre dramayı yapacak bir şey yok. Hem bende ikinci adam sendromu var. İflah olmam kolay kolay.

Lee Dong Gun'u en son Rain ile çalıştığı Sang Doo, Let's Go to School adlı yapımda seyretmiştim. Bir buçuk yıllık aranın ardından yine karşılaştık. Fena da olmadı hani. Kim Shin karakterinin prensiplerine bağlı bir ukala, sevdiklerine karşı gizli bir yufka vb. yönleri yandaki Darth Vader kılığı kadar olmasa da üzerine oturmuş. Şikayetim yok velhasıl. Bir de şu var: Yonghwa ile birbirlerine ne kadar benziyorlar öyle? Bir tık büyüğü adeta. Bu kadar da olmaz dedirtiyor insana.

O bir şarkıcı. O bir söz yazarı. O bir yapımcı. O bir aranjör. O bir sunucu. O bir model... Bitiremeyeceğim böyle giderse. Sözün özü CNBLUE grubunun ana vokalisti Jung Yonghwa iki yıllık aradan sonra Park Seo Joo rolüyle karşımıza çıktı. Bir ara Heirs dizisinden bekleniyordu halbuki. Neyse. Karakter YBS'i de içine alan bir şirketin mirasçısı konumunda olup hazıra konmadan evvel VJ kimliğiyle yayın istasyonuna sızıp çalışanları inceleme amacı taşır. Zira şirketi devralırken köklü değişimler yapmak niyetindedir. Evvelce tecrübe ettiğimiz üzere ana karakterdeki erkekten bir tık daha iyidir, sevilesidir. İkinci adam olmanın tüm sorumluluklarını hakkıyla yerine getirir. Esas kızı elde etme konusunda avucunu yalama durumuna düşme ihtimali yüksektir. Zaten yakında toplayıp kendime alacağım yardımcı karakterleri. Kıymeti bilinmiyor hiçbirinin Güney Kore'de.

Yonghwa'ya VJ rolü yakıştı da chaebol* olmak hiç yakışmadı a dostlar! Üzerinde emanet gibi durdu. Yaşının genç oluşundan mıdır yoksa şirketin başına geçince saç şeklinin değiştirilmesinden midir bilmiyorum ama yok, olmamış. Ne zaman ekranda görünse gülmemek için zor tuttum kendimi üzerinde emanet gibi duran kıyafetlerle. Karakter olarak bağrıma bastım. O ayrı. Varsa bi Park Seo Joonuzu alırım. Öhöm! Ciddiyete davet ediyorum kendimi. Sözün özü ben mutlu mesut seyrettim etmesine de Yonghwa bakışlarına biraz daha anlam yüklese rol yaparken tadından yenmeyecek. Bu da bir gerçek. İleride tekrar karşılaşmak dileğiyle... İlla dizi, film neyim olmasına gerek yok. Konser de olabilir. Olsun hatta. 



Başlarda gayet eğlenceli bir yolda ilerlerken bir yerden sonra sendeleyen bir yapımdı seyrettiğim. Zaman kavramını eğip bükerken ciddiyetinden ödün vermesi kötü oldu. Aşırı dozda romantizme uygunken bundan faydalanmaması hakeza. Senaryonun deneme tahtası gibi kullanılması pek hoş olmadı. Bununla birlikte TV programlarının ve yapım şirketlerinin arka kapısını aralamasıyla seyrine devam edilir dramadır Marry Him If You Dare. İlk bölümlerde insanı sıkıca kavradığı için son bölüme kadar götürmesi muhtemeldir. Spoiler olabilir diyerekten şunu da yazayım: Finalin ucu açık bir biçimde bırakılması çoğu seyirciyi tatmin etmemiş olsa da benim için bulunmaz bir nimetti. İkinci adamları destekleyenlerden biri olarak mutlu olma şansım yok denecek kadar az. Elime fırsat geçmişken istediğim yöne çektim. İşaretler de Mi Rae'nin Seo Joo'yu tercih ettiğini gösteriyordu ya neyse. 

*Chaebol: Açıklama için bkz. http://en.wikipedia.org/wiki/Chaebol

Hamiş: Yazıda kullandığım görsel malzemeler bana ait değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder